lauantai 13. elokuuta 2011


Tälläinen medaljonkitunika ( 134/140) kotiutui meille tällä viikolla, nettikirppis ostos. Tällä oli hintaa 18€ sis. pk:t


Sain viikko sitten launtaina lahjaksi tämän orikkidean ja samainen ystävä joka toi mulle bekvämin toi minulle Ikeasta tuon ruukun tällä kukalle.

Minua oikeasti pelottaa se, miten saan tämän pysymään hengissä. Ulkokukat mulla menestyy jotenkuten, mutta sisäkukat kuolee jokainen ennemmin tai myöhemmin. Olen kyllä lukenut netistä tuon orkkidean hoito-ohjeita, silti pelkään kuinka käy... 

Tästäpä saammekin mielenkiintoisen seurattavan.

1 kommentti:

  1. Minäkään en saa sisäkukkia kukkimaan mutta orkideat on eri juttu. Meillä on kaksi orkideaa ollut jo runsaat kaksi vuotta. Mitään kommervenkkejä en ole tehnyt niiden suhteen. Noin kerran viikossa kaadan aluslautaselle sadevettä ja mikä ei ole seuraavaan päivään mennessä imeytynyt, kaadan pois. En ole vaihtanut multia, pitää olla oikein orkideasekoitetta. Enkä lannoittanutkaan kun on jäänyt ostamatta. Olenkin ajatellut että seuraan kauanko kukkivat näin huonolla hoidolla tai sitten ovatkin vaatimattomia. Se mikä ihmetyttää on se, että kukat kestävät monta kuukautta ja jos tulee nuppuja lisää, niin aina vaan kukinta-aika pitenee. Sitten kun pitää taukoa, niin älä katkaise kukkavartta, koska se tekee niihin vanhoihin uusia nuppuja. Suoraa auringonpaistetta eivät siedä. mun kukat on kyllä eteläikkunalla mutta sälekaihtimia säätelen aurinkoisella ilmalla.
    Toivottavasti saat seurata monta vuotta tuon ihanan kukan kukintaa.

    VastaaPoista